Kto powinien się zastanowić nad monitoringiem cen?

Wiele osób zastanawia się nad wprowadzeniem czegoś takiego jak monitoring cen w swojej firmie. Nie wiemy jednak do końca czy to rozwiązanie jest akurat dla nas? Interesuje nas także, aby się dowiedzieć jakie zalety wynikają z korzystania z czegoś takiego jak analiza cen konkurencji. Musimy sobie zdawać sprawę, że sprzedawanie w sieci jest tak naprawdę rodzajem targowiska. Rozrosło się ono na skalę już globalną. Klienci do produkt mają jednak dostęp przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Porównują wszystkie ceny i dokonują zakupu tak gdzie najtaniej jest. Konsumenci z takich sytuacji się cieszą, ale czy jest to dobre dla producentów? Z jednej strony to producenci również się cieszą. Dostęp łatwiej do produktów oraz możliwość robienia zakupów przez cały dzień i całą noc skutkują niczym innym jak zwiększeniem się sprzedaży. Pojawienie się sprzedawców internetowych doprowadziło do znacznego spadku cen. Oznacza to nic innego jak to, że więcej nabywców na zakupy sobie może pozwolić. Zatem mamy do czynienia z czynnikiem kolejnym, który odpowiedzialny jest za sam wzrost sprzedaży.

Większa konkurencja – większa presja konkurowania z ceną.

Musimy wiedzieć, że większa konkurencja to także jednocześnie znacznie większa presja jeśli chodzi o konkurowanie ceną. Prowadzi to czasami do tego, że wiele sprzedawców produkty oferuje wyłącznie z marżą minimalną, aby je tylko sprzedać. Psuje to zdecydowanie rynek. Jest to niedobra sytuacja dla producentów. Zaniżenie cen jak i także sprzedaż produktów, które pochodzą z importu szarego doprowadza do tego, że sprzedawcy pozostali denerwują się oraz próbują wywalczyć u producenta rabat. Im takich przypadków więcej, tym wizerunek marki na tym cierpi.

Kto powinien monitorować ceny?

Na pewno monitoring cen jest idealny dla dwóch grup. Chodzi oczywiście o producentów czy też dystrybutorów generalnych jak i także chodzi o sprzedawców. Na pierwszy rzut oka wydaje się to skomplikowane, ale po zagłębieniu się wszystko jest w porządku.

https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *