Obsługa klienta w e-commerce

W czasach bezmiaru biznesów oraz przedsiębiorstw internetowych, trudno jest wyróżnić się spośród tłumu. Przy niekorzystnie działającej obsłudze konsumenta nie pomogą wspaniałe zdjęcia, zapowiedzi w radiu, tv, lub chociażby prasie. Odpowiedni jej stan mówi o nas jako właścicielach sklepu, przez nią prowadzimy, które mamy indywidualne nastawienie do pracy lub także właśnie samego konsumenta. Obsługa konsumenta w e-commerce – jak tego dokonać najlepiej?

Obsługa konsumenta w e-commerce – najdoskonalszy sposób na odpowiedni PR

Dobra obsługa wywołuje, iż usatysfakcjonowany klient zapamiętuje sklep
w sposób przyjazny, przypisując mu jednie pozytywy. Ponadto będzie on polecał go swoim bliskim, rodzinie, opowiadając przy tym, jaka sytuacja spowodowała
u niego tak dobrą odpowiedź. Gdy zastosujemy tenże stan we właściwy sposób, możemy być pewni, iż klient odwdzięczy się oraz zostanie naszym stałym, wiernym nabywcą.

Negatywnie może się bowiem zakończyć sprawa, w jakiej klient, po tragicznej obsłudze zmienia nasz status na „niezadowolony”. Nie poprawi jej chociażby zamówienie ze statusem „dostarczone”. W owym czasie możemy liczyć się z tym, iż klient niezwykle chętnie (tak jak w modelu przedstawianym akapit wyżej) opowie o sklepie swoim znajomym, lecz tym razem w samych minusach. Wiadomo również, iż osoba nieusatysfakcjonowana z konkretnej usługi, wielokrotnie nieświadomie „podkręca” poszczególne elementy oraz nadaje zaistniałej sytuacji zdarzenia, jakie wcale nie miały miejsca. W najczarniejszym przypadku zgłosi sprawę niewłaściwego traktowania oraz słabej obsługi do urzędu, napisze do lokalnej prasy, jaka niezwykle łatwo podchwyci ową sytuację oraz… na nic nie pomogą nam reklamy z uśmiechniętymi ludźmi, korzystającymi z naszych artykułów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *